domingo, 16 de junio de 2013

spam e estafas en internet

Spam,ou tamén coñecido como correo basura, son os mensaxes no solicitados, e normalmente de remitente non coñecido (correo anónimo), habitualmente de tipo publicitario, que perxudican dalgunha ou varias maneiras ao receptor. A esta acción de enviar estes mensaxes denominase spamming.

Un tipo de spam son as cadeas de correo con información con gran carga afectivida (reenviar emails sobre animais que van  ser sacrificados oiu personas enfermas que necesitan diero). En ambos casos se trata de situaciones claramente falsas cuyo objetivo es la recolección de emails activos (que se utilicen con más o menos frecuencia) a los que enviar SPAM (publicidad).

Tipos de Spam
  • A estafa nixeriana : Se da principalmenre por correo electrónico e soe ilusionar aos receptor do email cunha gran cantidade de diñeiro, pero só se adianta, tamén,unha importante suma de diñeiro, como condición para acceder a ela. As cifras que piden soén ser moi elevadas, pero insignificantes comparada coa fortuna da que se fala. Esta estafa soe ser a historia dunha moza africana que che pide axuda para retirar a fortuna que esta nun banco europeo e que ela non o pode sacar. Así ti te levas un porcentaxe la fortuna que hai nesa conta, o problema é que non existe nin conta bancaria nin fortuna.
  • Anuncios de cans : Este tipo spam ofrece a venta ou a adopción de cans ou gatos, e incluso de animais exóticos, a través de datos bancarios e un ingreso, que non soe ser moi elevado,pero o animal nunca será recibido. 
    Esta estafa é recoñecible porque as imaxes que te  envian soén ser moi bonitas e levan con eles teléfonos falsos.

  • Scammer rusa : Está estafa soe estar relacionada cunha xove rusa que quere emigrar e que necesita diñeiro para iso. Normalmente ao longo dos distintos emails que fai coa víctima, a moza enamorasse e pidelle matrimonio a víctima. E como todas as estafas anteriores perdes o diñeiro e a moza rusa nunca chega.
  • Phising : con esta ultima estafa o que se consigue son datos da víctima, claves, cuentas bancarias, numero de tarjetas de créditos, de identidad o de teléfono.  
    O estafador se fai pasar por unha persoa ou empresa aparentemente de confianza nunha tamén aparente comunicación oficial electrónica, polo común un correo electrónico, ou algún sistema de mensaxería instantánea ou incluso empregando tamén chamadas telefónicas.


A pregunta de: que responsabilidade ten o usuario estafado nestas estafas?

A resposta non é sencilla. Na miña opinión o estafado non ten toda a responsabilidade, aínda que debería ter coidado e un pouco de coñecementos. O que non se debe facer é responder a este tipo de emails e as veces nin abrilos. As víctimas deben ser precavidos e non tan inocentes. A parte de que a mairoria da responsabilidade recae sobre os estafados, tamén a culpa dos estafadores que crean estes spam.
A maioria destas estafas estan creadas por mafias co fin de conseguir o que buscan.
O meu consello é que non se debe fiar de todo o que rula por internet, debense verificar as historias que nos chegan por email, e non entrar en páxinas que se consideren peligrosas. Na rede tampouco podese ser inocente. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario